Samodzielne złożenie roweru ma dużo zalet. Pozwala na wybór części i podzespołów lepszej jakości, niż te używane przez producentów rowerów gotowych. Praktyka pokazuje, że złożony rower zazwyczaj jest tańszy, niż rower kupiony w sklepie oraz ma lepszy osprzęt. Składanie, jednak, wymaga pewnego poziomy wiedzy teoretycznej o budowie rowerów. Bez chociażby podstawowego zgłębienia tematu, nie ma co brać się za samodzielne złożenie roweru.
Rower MTB (https://www.dobrerowery.pl/mtb-rekreacja) jest najlepszym tego przykładem. Cena porządnego gotowego roweru tego typu zaczyna się od 5 tyś. złotych. Natomiast rower MTB złożony z osprzętu zbliżonej grupy produktowej będzie tańszy o co najmniej tysiąc złotych. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Jest kilka czynników, decydujących o satysfakcji z późniejszego używania jednośladu. Po pierwsze, rama. Powinna być dobrana odpowiednia do wzrostu, płci oraz wieku. Po drugie, koła. Dla roweru MTB używanego do jazdy po płaskich nieutwardzonych drogach i na długie dystanse najlepiej się sprawdzą koła 27, 5 lub 29 cali. Do jazdy w górach bardziej przydatne są koła mniejsze, gdyż są mocniejsze i umożliwiają łatwiejsze manewrowanie. Trzecia ważna rzecz to hamulce. Hamulce mogą być szczękowe albo tarczowe, uruchomiane mechanicznie naciągnięciem linki bądź hydraulicznie. Ostatnie, rzecz jasna, są bardziej skuteczne. Jednak są bardziej wymagające, jeżeli chodzi o obsługę. Nie można zapomnieć o amortyzatorach. Każdy rower powinien posiadać amortyzator przedni, natomiast bardziej zaawansowane rowery mają też amortyzatory tylne, zwane też damperami.
) jest najlepszym tego przykładem. Cena porządnego gotowego roweru tego typu zaczyna się od 5 tyś. złotych. Natomiast rower MTB złożony z osprzętu zbliżonej grupy produktowej będzie tańszy o co najmniej tysiąc złotych. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Jest kilka czynników, decydujących o satysfakcji z późniejszego używania jednośladu. Po pierwsze, rama. Powinna być dobrana odpowiednia do wzrostu, płci oraz wieku. Po drugie, koła. Dla roweru MTB używanego do jazdy po płaskich nieutwardzonych drogach i na długie dystanse najlepiej się sprawdzą koła 27, 5 lub 29 cali. Do jazdy w górach bardziej przydatne są koła mniejsze, gdyż są mocniejsze i umożliwiają łatwiejsze manewrowanie. Trzecia ważna rzecz to hamulce. Hamulce mogą być szczękowe albo tarczowe, uruchomiane mechanicznie naciągnięciem linki bądź hydraulicznie. Ostatnie, rzecz jasna, są bardziej skuteczne. Jednak są bardziej wymagające, jeżeli chodzi o obsługę. Nie można zapomnieć o amortyzatorach. Każdy rower powinien posiadać amortyzator przedni, natomiast bardziej zaawansowane rowery mają też amortyzatory tylne, zwane też damperami.